trečiadienis, sausio 01, 2014

Mūsų Kalėdos buvo baltos. Nes sniego ieškojome ten, kur jo daugiausia: Laplandijoje:)

Kuomet draugė iš Serbijos Leila paklausė, ką planuoju veikti per Kalėdines šventes, atsakiau, kad vykstu į Šiaurės Suomiją. „Su kuo nors susitikti?“ – pasidomėjo Leila. „Taip. Su Kalėdų Seneliu“. Iš pradžių Leila nepatikėjo, tačiau aš kalbėjau visiškai rimtai: pagaliau prisiruošiau įvykdyti turbūt dešimtmečio svajonę: nuvykti į Laplandiją. Vis planavau ten nuvykti su Paulium, tačiau iš pradžių man vis atrodė, kad Paulius per mažas. Vėliau jo amžius buvo maždaug „pats tas“, tačiau vienas po kito gimė Justas su Julium, ir kelionė vėl atsidėjo. Šiais metais nusprendžiau, kad atidėlioti gana. Taip, labai liūdna, kad į kelionę teko leistis be Pauliaus, kuris šiuo metu mokosi JAV, bet mažieji jau tinkamo amžiaus ir daugiau "stabdyti" nebenorėjau.

Ar buvo baisu keliauti? Be galo. Ir dėl to, kad į kelionę vėl leidausi viena su savo neišskiriama trijule Aušrine (14), Justu (6) ir Juliumi (4.5). Ir dėl to, kad kelionės išvakarėse Justas pradėjo klykti, kad jam skauda dantį (galima tik įsivaizduoti, koks malonumas leistis į kelionę su skaudamu dantim).  Ir dėl to, kad Julius, išvydęs Kalėdų Senelį mano darbo surengtoje šventėje, puolė į paniką ir ne tik kad nedeklamavo jokio eilėraščio (nors kaip ir buvo planavęs), bet ir pareiškė, kad ir į jokią kelionę pas Kalėdų Senelį jis nebevažiuos (o Julių perkalbėti paprastai būna nepaprastai sunku).
Nepaisant visų nesklandumų, į autobusą įlipom keturiese. Kaip ir visada, keliavau su Excursus kelionių agentūra (teisybę pasakius, kito varianto aš niekada net nesvarstau – nesinori rizikuoti dėl kokybės, ypatingai keliaujant su vaikais. Su Excursus keliavau jau tikrai ne vieną ir ne du kartus ir kiekvieną kartą džiaugiuosi tuo pasirinkimu).
Mums nepaprastai pasisekė, kad autobusas važiavo pustuštis: turėjome papildomų vietų, tad galėjome tiek patys patogiai įsitaisyti, tiek daiktus susidėti. Tiesa, tų daiktų gal neįpatingai daug ir turėjome: eilinį kartą pamiršau beveik visą susiruoštą maistą pasiimti. Na, čia turbūt tik man taip gali atsitikti... Susipakuoju viską gražiai šaldytuve, ir vėliau lygiai taip pat gražiai iškeliauju pro duris, viską palikusi. Juokingiausia buvo su Nerijaus silke pataluose, kurią be galo visi mėgstam. Į kelionę mes išvažiavome per pačias Kalėdas. Kadangi per Kūčių vakarienę tos savo mėgstamos silkės valgyti negalėjau (nes su majonezu ir kiaušiniais), visą naktį galvoje planavau, į kokią dėžutę aš ją krausiu ir vis sau primindavau, kad būtinai reikia nepamiršti įsidėti šakučių, kad turėčiau su kuo ją valgyti. Šakutes pasiėmiau, o vat pačią silkę palikau:)
Pirmoji kelionės diena praėjo neįprastai lengvai. Tiesa, Juliaus nuotaika keitėsi nuo „Tu esi geriausia pasaulyje mamytė!“ iki „Mažoji kiaulyte, kodėl tu mane išsivežei į tą kelionę?!”, tačiau vis tiek buvo labai smagu. Kelionės vadovas buvo super:  tiek Julius, tiek Justas žvelgė į jį susižavėjimo kupinomis akimis ir nesitraukdavo nei per žingsnį.  Buvau baisiausiai nustebinta, kad jam jau pirmą dieną pavyko prakalbinti Julių: tegul ir tik „Taip“ ir „Ne“ atsakymais, bet Julius vis tik nuėjo pas jį į autobuso priekį ir atsakinėjo į klausimus. Netgi išsakė vieną mane labai sudominusią mintį: kai Edmundas paklausė, kas atsitinka, kai jie abu su broliu susimuša, Julius sąžiningai atsakė, kad „Tada Justas eina pasėdėti“. Ach šit kaip viskas atrodo mūsų jaunyliui! Reikės pergalvoti, ar tikrai ne per dažnai Julius „išplaukia sausas“. Nesinori, kad neteisingumo jausmas lydėtų Justą.  Justas irgi buvo atviras su vadovu, ir į tą patį jo klausimą atsakė taip: „Kai mes susimušam, klausomės, kuris iš tėvų ateina. Jeigu eina mama, tai nieko tokio – mušamės toliau“. Nuostabu nepakartojamaJ.
Justas kelionėje tiesiog pražydo. Visur jam reikėjo eiti ir visur būtinai turėdavo būti pirmas. Kai Taline vadovas pareiškė, kad dabar didesnieji ir ištvermingieji gali leistis su juo į ilgesnę pažintinę kelionę po Taliną, o likusieji gali tiesiog pasigėrėti ir pasidžiaugti Kalėdine Talino muge, Justas tik man riktelėjo: „Aš einu su vadovu!“, ir jau tiek jį ir tebūtumėm matę, jeigu Aušrinė nebūtų pasivijusi, ir suviliojusi jį McDonaldu.
Sekantis mūsų stabtelėjimas buvo varpų muziejuje. "Nemėgstu muziejų" - iš karto pareiškė Aušrinė. Tačiau paskui savo žodžius atsiėmė, nes šis muziejus buvo visiškai netradicinis. Iš pradžių tik klausėmės sklindančios varpų muzikos, vėliau pabandėme įsiūbuoti juos patys. Ir būtent tada, išgirdę pergalingą skambtelėjimą, suvokėme tikrąją muziejaus vertę ir suteikiamą džiaugsmą. Tai iš tikrųjų buvo kažkas TOKIO!

Dar vienas stabtelėjimas laukė (čia jau tik išlipus iš kelto) Helsinkyje: čia irgi buvo surengta mini ekskursija po senamiestį.
Ir taip linksmai ir pasipykdami, ir ką nors pažaisdami mes pasiekėme Laplandiją.

Trečios dienos ryte išsiruošėme į Kalėdų Senelio kaimelį. Tiek Justas, tiek Julius buvo pasiruošę Kalėdų Seneliui padovanoti savo piešinius (Justas nupiešė dar Lietuvoje, Julius – važiuodamas autobuse).
Labai džiaugiausi, kad vadovas  informavo, jog susitikimą su Kalėdų Seneliu galima stebėti ir gyvai: Laima ir Ineta nufilmavo visą mūsų susitikimą, tad galėjome sutaupyti 49 EUR už įrašąJ.

Senelio šiltumas neišpasakytas... Nu tikrai tikiu, kad ten jis TAS tikrasisJ. Pats susitikimas vyksta konvejeriu ir ilgai netrunka:  ateini, nusifotografuoji ir tiek žinių. Tačiau Justas visą kelią repetavo eilėraštį, ir pagalvojau, kad negaliu sugadinti šios akimirkos, todėl tvirtai pasakiau, kad „Šis berniukas nori pasakyti eilėraštį“. Ir Justas pasakė. O Julius nors eilėraščio ir nepasakė, bet labai garsiai ištarė „Ačiū!” . Už visas dovanas, kurias senelis deda po egle.
Senelio kaime be galo smagu! Tiek Justas, tiek Julius negalėjo atsidžiaugti sniego kalneliais, mes su Aušrine tiesiog grožėjomės ir slampinėjome po kaimelį.

Pamatėmė ir Kalėdų Senelio Elnius:
Tiesa, elniai ne su visais fotografuotis buvo nusiteikę: Aušrinė gavo išvysti atstatytus ragus:)
Po viešnagės senelio kaime vykome į šuniukų Haskių fermą. Va čia jau Julius atsigavoJ. Lakstė nuo vieno šuniuko prie kito, krykštavo ir visaip kitaip mylavo juos visus. Žiauriai smagu buvo. Ir rogėmis su jais pralėkti, ir pasiklausyti pasakojimo apie tai, kaip sekasi haskius auginti, varžybose dalyvauti ir t.t.

Tą pačią dieną laukė ir dar vienas pasivažinėjimas: elnių traukiamomis rogėmis. Teisybę pasakius, kai ieškojau informacijos apie kelionę į Laplandiją bei skaičiau atsiliepimus, buvau nusprendusi šitos pramogos neimti – kažkaip atsiliepimai nebuvo labai geri. Tačiau dabar tvirtai galiu pasakyti, kad man šita atrakcija yra labiausiai įstrigusi atrakcija iš šios kelionės. Viskas vyksta taip: visus po du susodina į didžiules roges (tokias didžiules, kad gali tiek sėdėti, tiek patogiai atsigulti), apkloja kailiais ir tuomet jau lėtai lėtai kinkuoji naktiniu mišku. Tyla net spengia ausyse. Sniegas maloniai čiužena. O tau į ausį šnopuoja ir snukiu karts nuo karto pabaksnoja iš paskos einantis elnias. Matant ragus ir suvokiant, kiek arti jie yra ir kiek nedaug trūksta, kad būtų išmušta akis, pasidaro kiek nejauku, tačiau... aplinkui tvyranti ramybė užmuša, nusiramini ir ramiai snaudi toliau. Už gerų trejų kilometrų (kokių 45 min važiavimo) patenki prie laužo, kur samiai pavaišina keptomis ant laužo dešrelėmis, kakava bei blynais. PasakaJ.
Pasėdėję ir pašokę prie laužo, pasukome atgal prie rogių su elniais. Kažkas iš grupės pasiūlė neieškoti savųjų rogių (na, tų, su kuriom atvykom) ir sėsti bet kur. „Jūs galit sėsti, kur norit“ – juokdamasi pasakiau, „o aš sėsiu tik į tas, kur miega Julius“. Visi net akis išsprogdino ir negalėjo patikėti, kad palikau Julių vieną su elniais miegoti, bet tai buvo tiesa. Juliukas buvo tiek pavargęs, kad vos tik įsitaisė po kailiais, iš karto užmigo, ir neatsibudo iki pat to laiko, kai jau reikėjo eiti į autobusą. Teisybę pasakius, pramiegojęs visą pramogą būtų ir Justas, tačiau jis važiavo vienose pirmųjų rogių, kurios vėliau buvo pastatytos gana toli laužo. Kažkaip palikti jį miegoti rogėse su aplinkui laisvai bevaikštinėjančiais elniais man buvo neramu, nepaisant to, kad samiai tikino, jog tai visiškai saugu, todėl klampojau per sniegą jo ieškoti. Ir radau. Pagal knarkimą, sklindantį iš po kailiųJ.
Po kelionės visiems buvo įteikti važnyčiotojų elniais diplomai. Nebuvo sunku tą diplomą gauti:  gavo net ir Julius, kuris prisimena tik kaip įlipo į roges ir kaip išlipo iš jųJ.
Ketvirtą dieną atsikėlę ryte išvažiavome į Ranua zoologijos sodą – turbūt didžiausią poliarinių gyvūnų zoologijos sodą. Nors iki zoologijos sodo buvo bent porą valandų miegojimo ir Justas visą tą laiką sąžiningai pramiegojo, į parką nuvažiavo ypatingai piktas. Net nenorėjo lipti iš autobuso, ir galų gale išlipo tik su sąlyga, kad jis eis su vadovu:).
Tą diena buvo žiauriai gražu zoologijos sode. Nes snigo. Didelėm didelėm snaigėm.
O Justas vis dar buvo piktas. Ir nenustojo grasinti, kad jis tuoj tuoj suksis ir eis atgal į autobusą.  Tokį piktą jį pavyko ir nufotografuoti.
Ir tai buvo jau paskutinė Justo foto šiame sode: kol mes su Aušrine naudojomės proga nusifotografuoti krentančių snaigių fone (kokia laimė, kad pavyko gauti sniego per Kalėdas!!!), Justas dingo. Kaip į vandenį. Priešais mus šakojosi trys keliais, ir matomai, mes su Aušrine nepataikėme pasirinkti to, kuriuo nubėgo Justas.
Toliau sekė gera valanda siaubo. Tiek aš, tiek Aušrinė prarėkėme gerkles zoologijos sode. Aš ir į ašaras jau puoliau. Verkė ir Juliukas. Bei kantriai lakstė visais takeliais. Įsivaizdavau baisiausia: kaip mano vaikas jau guli kur nors baltos meškos urve arba įsmigęs pusnyse. Justo ieškoti buvo pasitelkti ir sniegomobiliai. Galiausiai, Justas buvo surastas. Kai jau vadovas paskambino man pasakyti, kad jau bėga jo paimti, džiaugiausi bent tuo, kad bus gavęs pamoką ir daugiau nuo manęs nesitrauks nei per žingsnį. Deja, teko nusivilti: Justą radau švytintį kaip mėnuliukas. Pasirodo, jis sutiko mūsų grupės žmones, ir kuo smagiausiai vaikštinėjo po zoologijos sodą su jais. Netgi džiaugėsi, kad pasimėtė gniūžtėmis su vaikaisJ
Tas zoologijos sodas turbūt bus brangiausias mano pasižvalgymas į žvėrelius. Nes mes su Aušrine per tas porą valandų sode pamatėme tik keletą poliarinių pelėdų, žąsis ir burundukus. Na, mes su Juliuku dar probėgšom baltą mešką pamatėme. Ir viskas. Daugiau tik lakstėme gerkles paleidusios. Tiek rėkėme „Justai!!!”, kad turbūt visi zoologijos sode žinojo, kad kažkoks Justas yra pasimetęs. Netgi ne "turbūt", o "Iš tikrųjų", nes vėliau nuvykus į Arkties muziejų ir mums kreipiantis į Justą,  nepažįstami žmonės juokdamiesi sakė: “Tik žiūrėk, Justai, vėl nepasimesk!”J
Taip jau išėjo, kad dėl oro sąlygų (lijo, galit patikėt?!) teko atsisakyti vienos planuotos pramogos: pasivažinėjimo su sniegomobiliais. Bet ir gerai. Nes taip atsirado galimybė dar kartą nuvažiuoti į Kalėdų Senelio kaimelį, kur galėjome jau neskubėdami apeiti tai, ką praleidome pirmą kartą. Ir, aišku, galėjome pasigrožėti naktiniu kaimelio gyvenimu.
Kai jau atėjo laikas eiti į autobusą, buvo jau vėlu. Todėl nekeista, kad vaikai jau buvo visiškai nusikalę. Jau visai prieš paliekant kaimelį, tariau vaikams:  "Atsisveikinkit su kaimeliu, ir pasakykit, kad dabar jau atvažiuosit su savo vaikais". Justas: "Ate, Kalėdų Seneli, atvažiuosiu čia su savo vaikais!". Julius: "Ate, Kalėdų Seneli, nebeatvažiuosiu daugiau čia NIEKADA!". Na, kuomet Julius būna pavargęs, net nesiruošia slėpti savo tikrų emocijų:)

Labai patiko viešbutis Suomijoje. Pats viešbutukas buvo ypatingai paprastas, bet jis turėjo vieną labai gerą dalyką: bendrą virtuvėlę. Oi, koks vakarėlis vyko išvykimo dienos išvakarėse! Visa programa kaip ir jau buvo įveikta, tad buvo galima leisti tiek vaikams, tiek patiems šiek tiek atsipalaiduoti (vis tiek kita diena buvo suplanuota tik važiavimui), tad mes vakarą leidom plepėdami ir užkandžiaudami, vaikai – žaisdami įvairiausius žaidimus. Tiesa, Julius žaidė tik iki to momento, kol sužinojo, kad reikės duoti fantą: vos tik vadovas paskelbė, kad Julius turi duoti fantą, Julius tyliai tyliai ramstydamasis pasieniais atslinko pas mane. „Labai neįdomus žaidimas“ – pareiškė piktaiJ. Tiesa, kitą rytą už visą šitą vakarą atsiėmiau su kaupu: nors išvakarėse Justo akys tiesiog žibėjo žaidžiant „Aklą vištą“, iš ryto, kai jau reikėjo keltis, visus pažadus jis lengvai pamiršo ir svaidėsi visais įmanomais prakeiksmais man. Ir už tai, kad jam skauda šoną, ir už tai, kad jis pavargęs kalčiausia buvau ašJ

Keletas „perliukų“ iš kelionės:
·         Justas laimėjo „klausimų-atsakymų“ žaidimą. Vadovas pasakė, kad bus prizas, ir, Justui nesiliovus klausinėti, koks gi tas prizas, juokais pasakė: „Išvalyti autobusą“. Justas: „Nu ne, čia jau Juliaus reikia prašyti – jis labai moka tvarkytis“.
·         Vadovas uždavė mįslę: „Kas brenda į jūrą ir nesušlampa?“. Aš: „Justai, galvok, kai eini į jūrą, kas tave seka ir nesušlampa?“. Vadovas: „Tik ne Julius, Justai“ J
·         Julius dalyvauti žaidime atsisakė, tačiau nuskambėjus klausimui: „Daiktas, su kuriuo kapojame malkas“ buvo pirmas, kuris sušuko: „Kirvis!”
·         Julius iš  kelionės parsivežė minkštą šuniuką haskį (pakabuką ant raktų), o Justas – briedį. Su kuriuo nesiskyrė nei per žingsnį.
Kelionėje, be abejo, kad pavargome. Ir jeigu Julius kelionės pradžioje dar vadino mane "Maža kiaulyte", tai į kelionės pabaigą jau tapau "Durna kiaule", ir jokie grasinimai išplauti liežuvį jau negelbėjo:). Aš iš kelionės irgi grįžau  „ištampytais nervais“, kaip pasakytų mano kolegė. Tačiau kelionės vadovas buvo teisus: nuovargis pasimiršta, ir ilgainiui lieka tik geros emocijos. Taip ir yra. Tačiau, net ir nepraėjus nuovargiui, supratau vieną dalyką: esu žiauriai pasiilgusi kelionių. Ir ne bet kokių, o kelionių autobusu. Bent jau man tai yra turbūt nerealiausias būdas keliauti, kuomet gauni galimybę tiek pabūti su vaikais, tiek juos pažinti visai kitokioj aplinkoj. Padariau labai daug atradimų. Ir užmezgiau naujų pažinčių. Džiaugiausi ir matydama laimingą Aušrinę, kuri ištisą kelionę pražaidė kortomis bei praplepėjo (jau nekalbant apie baigiamąjį vakarėlį jos apartamentuose, kuomet visas viešbučio aukštas negalėjo miegoti, kol jaunimėlis neišsiskirstėJ). Noriu keliauti vėlJ. Aišku, tik su ExcursusJ

12 komentarų:

1. Paulius tikriausiai mirs is pavydo beskaitydamas, o mes beje ir apie Disneilanda mastom, greiciausiai vyksim per velykines atostogas, gal susitinkam ten? :)

2. Tas gyvenimas pilnas netikėtumų, tai maž ir susitiksim ten, Jolanta:). Nors per šias Velykas tai vargiai: šį kartą turbūt norėsiu Pauliaus palaukti, tai turbūt greičiau aplink kitas Velykas planuočiau.

3. "Durna kiaule" - nežinau nežinau...kai ateis paauglystė gali paaiškėti, kad šitas šiuo metu kaip ir juokingas mamytės pavadinimas išvirs į ką nors kas užgaus Jums širdį. Visi žodžiai turi kūną, net jei mes to ir neįvertiname. Aišku to nelinkiu.

4. Anonimiškas, jeigu aš leidžiu sau iš to pasijuokti savo pačios blog'e (ar su suaugusiais žmonėm), tai nereiškia, kad lygiai taip pat krykštauju, išgirdus vaikus taip šnekant :). Pilnai sutinku, kad yra aibė mažų smulkmenų, į kurias iš pradžių nekreipiame dėmesio, o paskui jos iš išsiritulioja į visai nesmulkmenas.
    Šiuo savo įrašu (ir konkrečiai šia pastraipa) norėjau pasakyti, kad iš tiesų kelionėse (o ypatingai sunkiose, o ši tikrai nebuvo iš lengvųjų) nutinka visko. Labai dažnai tokius "epizodus" bandome ištrinti ir pasakoti tik apie tai, kas buvo gerai. Tačiau man atrodo, kad yra labai svarbu dalintis ir tais "negerais" momentais: galbūt būtent toks pasidalinimas kažkam, patekusiam į tokią pačią situaciją, palengvins savijautą (nes kaip taisyklė, įvykus "blogiems" momentams, atrodo, kad čia tik tavo vaikai tokie:) )

1. Butent Inga, uz tai ir myliu tavo bloga!
      O del to pasakymo, tai visada reikia atkreipti demesi ir i vaiko amziu: Julius dar darzelinukas ir nors is pirmo zvilgsnio atrodo, kad vaikas negerbia tevu ir daug sau leidzia, as tame matau daug pozityvaus: tai taip pat reiskia, kad vaikas neuzguitas, neslopina emociju ir nebijo tevu. Mazi vaikai dar neturi tiek sugebejimu valdyti emocijas, o ka jau kalbeti ju apie raiskos budus, tad nenorekime per daug.
      Toks pasakymas is mokyklinuko butu kas kita, bet ir tada geriau, kai vaikas atvirai pykti reiskia (neizeisdamas kitu), o ne tyliai kisenej kumsti laiko.

5. Ačiū, Jolanta, už pasidalinimą!!! Aš dėl šito net norėjau atskirai su tavim pachatinti, nes jau ir pati pradėjau abejoti, gal tikrai per paprastai į viską žiūriu:)

6. Mano mergaitė jau studentė, į šitą prasivardžiavimą ji pasakė: gal šita mama namie neturi vyro, kuris pamokytų berniuką pagarbos Mamai.
    Aš jai pritariu.
    Ir man kyla klausimas, kaip toks kreipinys atsirado Jūsų berniuko lūpose jei namie niekas niekada neleido sau nepagarbiai kreiptis į Mama?
    Atsiprašau jei mano žodžiai skamba skaudinančiai. Nesupyksiu jei ištrinsit šitą mano Anonimišką komentarą.
    Tegul Jūsų vaikai užauga pačiais geriausiais.

7. Ne, tikrai netrinsiu: aš stengiuosi neįsiskaudinti, girdėdama kitų nuomones, o įsiklausyti. Ypatingai, jeigu iš tono jaučiu, kad ne pikto yra linkima, o gero.

Ir man toks klausimas (na, iš kur toks kreipinys galėjo atsirasti) kyla:). Tačiau iš tiesų, labai smarkiai su pagarba/nepagarba mamai aš to nesieju: reikia vertinti ne tik patį kreipinį, bet ir bendras aplinkybes. Tai buvo momento akimirka: momento, kuomet Julius buvo be proto pavargęs, supykęs ant viso pasaulio ir norėjo atsigriebti už visą situaciją, į kurią pateko. Artimiausia buvau aš, tad man ir teko tąkart prisiimti visą kaltę. Taip kartais jau būna. Ir net kartais būna tiems, kurių šeimose tokiais kreipiniais niekada niekas nesisvaido.

PS. Anonimiškas, aš labai džiaugiuosi, kad Jūs turite suaugusią dukrą, kuri, kiek galiu spėti, yra artima Jums ir su kuria galite pasidalinti savo nuomonėmis. Tačiau ne tik negražiais žodžiais svaidytis (kaip mano keturmetis, pavyzdžiui) yra pavojinga. Daryti stereotipiškas išvadas nieko nežinant apie konkrečius žmones, iš karto paskelbti savo vertinimą/verdiktą ("Turbūt čia tėvai yra tokie ir tokie") mano supratimu, yra lygiai taip pat ar net labiau pavojinga.

Geros Jums dienos ir ačiū už palinkėjimus: tikiuosi (labai labai!), kad kada nors galėsiu didžiuotis savo sūnumis:)

8. Emija.
    Labai teisingas Jūsų atsakymas į Anonimiškas pastebėjimus. Vaiko prasivardžiavimo vertinimas neįsigilinus į situaciją, švelniai tariant, nei šis nei tas. Iš kur kilo toks kreipinys? Jei Anonimas labiau panagrinėtų vaiko psichologinės raidos ypatumus ir turėtų omeny, kad vaiko ausys atviros ne tik namuose, bet ir visame kame, tokios „išvados“ nebekliltų. Ir ne jos studentei dukrai spręsti, kas turi mokyti Jūsų vaikus pagarbos mamai. Juk keturmečio vaiko šūksnis mamai -„aš tave užmušiu“ jo kalba reiškia ne norą žudyti mamą, o tai, kad jis yra sutrikęs, apimtas nerimo ir nevilties. Taip ir šiuo atveju. Mano 3 m dukra, kai tik būna supykus, išsigandus ar sunerimus, ant manęs užrėkia - debile. Suprantu, kad ji dar per jauna nustatinėti diagnozes, namuose tokio žodžio nieks nevartoja ir vienintelis būdas ištrinti šį žodį yra jo neakcentavimas. Betgi visada atsiranda protingų patarėjų, kurie tuoj puola gėdinti ir auklėti, tuo parodydami savo neišprusimą ir kišimąsi ne į savo reikalus.

9. Emija
    Nesiliauju žavėjusi Jūsų sumanumu, išradingumu ir pakantumu. Esu vėlyva mama, auginu 12, 11 ir 3,5 mergytę, berniuką, mergytę, linksmuolius. Semiuosi įdėjų iš Jūsų tinklapio, kad dar taip kantrybės pasisėmus :). Ir išvis Jums reiktų persivardint į Nepaprastos mamos dienoraštį. Sėkmės kuo didžiausios :)

10. Ačiū labai!!! Oi, tos kantrybės pas mane turbūt kaip ir pas visus:). Visko būna:). Bet manau, kad su metais man susitramdyti pavyksta vis labiau:). Pagal Jūsų vaikų metus, matau, kad irgi žinote, ką reiškia auginti pametinukus: įtariu, kad irgi turėjo būti linksmas periodas su daaaaug daaaaug kantrybės reikalaujančiomis situacijomis:)